Go to Top

14. Harmanlama nedir?

İçki olgunlaştıktan ve tüketime hazır hale geldikten sonra, sorumlu kişi farklı fıçılardaki içkileri karıştırarak nihai ürünü hazırlar. Aynı kategoride farklı aromalara sahip ürünleri karıştırarak daha yumuşak, dengeli ve tutarlı bir ürün elde etmek amaçlanır. Karıştırılan öğeler farklı bölgelerdeki, hatta farklı ülkelerdeki damıtma tesislerinden gelebilir ve genelde olgunlaştırma süreleri de birbirinden farklıdır.

Harmanlama, yıldan yıla değişiklik göstermeyen, damıtım evi stilleri yaratmada kullanılır. Üreticinin bir marka yaratabilmesi açısından tutarlılık olması önemlidir. Markalandırma ve marka sadakati içki sektöründe çok büyük öneme sahiptir. Tüketiciler tanıdıkları ve keyif aldıkları bir markaya sadakat gösterirler. Bir şirket, birbirinden çok az farkı olan ve müşterilere hitap eden yeni ürünler yaratmak için de harmanlamayı kullanabilir; buna marka genişlemesi adı verilir.

Harmanlama gerektiren ana içki kategorileri, viski ve konyak ile bazı rom ve tekilalardır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir