Go to Top

Konuk Yazarımız: Banu Ergan, Wines of Turkey

“WINES OF TURKEY” Şarap Üreticileri Derneğinin yurt dışı pazarlara yönelik tanıtım çalışmalarının temsilci markası olarak 2008 yılından bu yana faaliyetini sürdürmektedir. Türk Şarap Sektörünü yurt içinde ve yurt dışında temsil eden WINES OF TURKEY, kaliteli Türk şarabı imajını yaratmaya ve geliştirmeye yönelik etkinlik ve faaliyetler düzenlerken aynı zamanda üyelerinin ihracatını arttırmaya yönelik birbirinden farklı platformlarda yer almaya da özen göstermektedir.
Bu amaçla WINES OF TURKEY, yurt dışında sektörel fuar katılımları, farklı işbirliği kuruluşları ile ortak projeler, tadım etkinlikleri, konferanslar, yurt dışında farklı marka elçileri (Brand Ambassador) ile ortak çalışmalar ve tanıtımlar, bağ ziyaretleri, yurt dışından alım heyetleri, tanıtım amaçlı video çekimleri ve yarışmalar gibi farklı birçok etkinliği dünyanın birçok farklı ülkesinde gerçekleştirmektedir.
WINES OF TURKEY üyeleri ile beraber her yıl Almanya’ nın Düsseldorf kentinde düzenlenen Prowein Şarap Fuarı’ na İstanbul İhracatçı Birlikleri ile ortaklaşa milli katılım organizasyonu ile katılmaktadır. Sektör olarak da WINES OF TURKEY üyeleri dünyanın birçok yerinde düzenlenen şarap ve alkollü içkiler fuarlarına katılarak hem kaliteli Türk şarabı imajını geliştirmekte hem de şaraplarını tanıtmakta. Fuarların yanı sıra dünyanın en prestijli şarap yarışmalarına da katılıp bu yarışmalardan ödül alan üyelerini destekleyen WINES OF TURKEY gerek sosyal medyada gerekse diğer etkinliklerinde yarışmaları, ödülleri ve ödül alan üyelerini de tanıtmaktadır.
Sektör tanıtımının ve imajının altını özenle çizen WINES OF TURKEY aynı zamanda üyelerinin satış ve ihracatlarını da desteklemek için uzunca bir süredir İstanbul İhracatçı Birlikleri ile ortaklaşa Ekonomi Bakanlığının “Uluslararası Rekabetçiliğin Desteklenmesi UR-GE Projesi” yürütmektedir. Bu proje kapsamında WINES OF TURKEY ilk olarak sektörün bir bütün olarak analiz edilmesi ihtiyacını öngörmüştür. Sektörün hangi uluslararası pazarlarda olduğunu, hangi pazarları hedeflediğini ve girmek istediğini ve bu hedef pazarlara girmek için doğru stratejilerin neler olduğunu ortaya çıkarmış ve bunları üyeleri ile paylaşmıştır. Şarap UR-GE Projesi kapsamında sektörün önemli gördüğü ve hedeflediği pazarlarda tadım etkinlikleri düzenleyerek bu pazarlardaki önemli ithalatçı, distribütör ve HORECA olarak adlandırılan restoran, otel ve kafe işletmeleri ile üyelerini buluşturmaktadır.
Sektörün birinci hedef pazarı Almanya’ da geçtiğimiz Şubat ayında Berlin’ in tarihi ve prestijli konferans ve organizasyon mekanı Humboldt carre’ de düzenlenen tadım etkinliğinde Almanya’ nın önemli ithalatçıları, distribütörleri ve sektör basınından temsilcilerle Türk Şarap Sektörünün lider 15 şarap üreticisi firması bir araya geldi. Düzenlenen şarap tadım etkinliğinde Almanya’ nın en ünlü Master of Wine’ ı Markus Del Monego, katılan tüm Türk şarap üreticisi firmaların şaraplarını katılan yabancı konuklarla beraber tatmıştı. Yurt dışında düzenlenen tadım etkinliklerinde Türk şarap üreticisi firmaların şaraplarının tadımının yanı sıra Anadolu topraklarının şarap tarihindeki yeri ve önemi ile birbirinden zengin ve farklı tabiat koşullarına, iklim ve doğa şartlarına sahip Türkiye’ nin farklı şarap bölgelerinde ve topraklarında yetişen yerel ve uluslararası üzüm çeşitleri de tüm dünyaya tanıtılıyor.
WINES OF TURKEY’ nin bir sonraki faaliyeti başta Türk şarap üreticileri, zengin Türkiye topraklarında yetişen yerel ve yabancı üzümleri, kaliteli Türk şaraplarını, bağları, şarap üreticisi firmaları ve Türk kültürünü tanıtmak amacıyla kurumsal tanıtım videosu ve çekimleri ile yazılı ve görsel çalışmalar yapmak.
Sektörün hedef ülke pazarlarından Almanya’ ya yönelik olarak planladığı bir diğer faaliyet ise Almanya’ dan prestijli ithalatçı ve distribütörleri, Alman gurme sektörünün önemli temsilcilerini Türkiye’ de yapılacak büyük bir tadım etkinliği ile sektörle buluşturmak ve Türkiye’ nin şarap bölgelerini, bağlarını tanıtmak olacak. Almanya ile birlikte öncelikli pazarlar arasında dünyanın en büyük şarap ithalatçısı konumundaki İngiltere ve en büyük tüketim pazarları arasında yer alan Amerika başta geliyor. Önümüzdeki Ekim ayında İngiltere’ nin başkenti Londra’da yapılması planlanan Türk Şarapları Tadım Etkinliği ile İngiltere’ nin şarap ithalatçısı, distribütör ve sektör paydaşları ile Türk şarapları tadımı ve tanıtımı yapılacak. İngiltere şarap sektörünün önemli kilit isimleri aynı tadım etkinliğinde düzenlenecek bir panel ile Türk Şarap Sektörünü değerlendirip geleceğini ve Avrupa pazarındaki potansiyelini tartışacaklar.
Amerika pazarına yönelik WINES OF TURKEY WOT markasının tanıtımı, halihazırda ihracat yapan markalarımızın satış noktalarına yayılımı ve ihracat kontağı arayışındaki üreticilerimizin ise doğru partnerler ile buluşturulması amacıyla şarap sektöründe uzman PR şirketleri ile işbirliğine gidilmesi planlanıyor. Dünya şarap sektörü içinde Türk üzümleri ve Türk şarapçılığının yer bulması WOT’ nin ana hedefi. Bu amaca hizmet eden tüm bu çalışmaları winesofturkey.org web sitesinden ve sosyal medya hesaplarından da tüm dünya ile paylaşan WINES OF TURKEY genç dinamik ve modern Türk şarap sektörü imajını nitelikli projeler ile oluşturmaya ve geliştirmeye çalışıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

18 Yaşından büyük olduğunuzu teyit etmek için lütfen doğum tarihinizi girin.

- -


“Türkiye’de son yıllarda hızla gelişen turizm ve gastronomi sektörüne hizmet vermek amacıyla hayata geçen International Wine and Spirits Academy (IWSA) bir Mey/Diageo Türkiye kuruluşudur.

Alkollü içecekler sektörü çalışanlarının kariyer ve kişisel gelişim yolculuklarında profesyonel başarı için öncü bir kuruluş olmayı hedefleyen IWSA Fermente ve distile içecekler hakkında aranılan her türlü bilginin bulunabileceği bir eğitim ve uygulama merkezi olarak Türkiye gastronomi sektörü için büyük bir açığı da kapamayı hedeflemektedir.”